11.08.2005

Anglie a Skotsko - den 7. a odjezd

Poslední plný den našeho pobytu. Chatka musela být opuštěna do 10:00, což se nám téměř povedlo. Nechtěli jsme se do Edinburghu vrátit stejnou cestou, jakou jsme přijeli a tak jsme zvolili o něco severnější variantu. První zastávka byla u nejvýše položené destilérky whisky ve Skotsku. Vstupné bylo 4 libry a prohlídka nebyla moc dlouhá, ke všemu se nesmělo uvnitř fotit.

Výklad místy připomínal popis výroby zlata z filmu Pekařův císař a Císařův pekař. Na závěr jsme dostali ochutnávku jedné tříleté whisky. Zamířili jsme ještě k jednomu hradu, ale odradilo nás vysoké vstupné ve výši 12 liber. Po cestě do Edinburghu jsme se ještě zastavili na nákup v Perthu. Každý jsme se snažili najít nějaké typické místní potraviny, abychom domů mohli přivézt něco na ochutnání. Nákup nám zabral asi hodinu a kupujme všechno možné – skotské sušenky, uzeného lososa, pasties nebo sýry. Ríša mezitím dojednal ubytování v Edinburghu v typickém Bed and Breakfast, takže máme kde spát.

Po nákupech míříme do přístavu Dundee, kde jsou k vidění 2 zajímavé lodě. Loď Unicorn z roku 1824 je nejstarší válečnou lodí postavenou v Británii, která stále spočívá na vodě. Je vybavená tak jako při poslední plavbě. U Riverside kotví královská výzkumná loď Discovery, postavená v Dundee roku 1901 pro první výpravu kapitána Scotta do Antarktidy. K vidění je ještě krásný most a za zmínku také stojí přestavěné staré doky v příjemné obchodní centrum. Z Dundee už jsme zamířili přímo zpět do Edinburghu, kde se jsme se zastavili na foto pauzu u obrovského mostu. Soukromý penzion (Bed and Breakfast) jsme našli díky navigaci GPS + PDA velmi rychle. Ubytování bylo opravdu domácí a velmi příjemné. Po chvíli odpočinku z cesty jsme ještě vyrazili na poslední procházku Edinburgem. DO centra to bylo pěšky asi 30 minut. Tentokrát se na nás usmálo štěstí a večer bylo krásné sluneční počasí. Fotografie hradu se nám všem tentokrát opravdu povedli. Poslední naší zastávkou se tak stala malá hospůdka, pak už nás opět čekala cesta zpět do penzionku.

Den 8.
Ráno nás čekala anglická snídaně se vším všudy. Paní domácí musela odejít a řekla nám ať klíče necháme na stole a pak jen zabouchneme dveře – Edinburgh asi bude velmi bezpečné město. Já a Martin pozdě zjišťujeme, že máme v ledničce jídlo, ale protože už nikdo není doma, tak není k ledničce přístup. S těžkým srdcem odjíždíme, protože auto musí být vráceno v 11:00 a letadlo letí v 13:00. Na záznamníku jsem nechal vzkaz, kdyby se paní domácí vrátila včas a bylo by možné nám to jídlo ještě hodit na letiště. Nepříjemnosti se objevily v auto půjčovně. Managerka auto půjčovny AVIS objevila na pneumatice nepatrné poškození a nekompromisně nám naúčtovala CELOU NOVOU, což pochopitelně mělo operu v podmínkách půjčení. Takže kromě toho, že jsme zaplatili 105 liber za 3 dny půjčení, tak ještě navíc 100 liber za pneumatiku. Takže doporučení, vyberte si kohokoliv jenom ne AVIS. Na letišti mi zazvonil telefon a majitelka penzionu nám nabídla, že nám jídlo ještě na letiště zaveze a ptala se kdy nám to letí. Předání jídla klaplo a my můžeme spokojeně (až na tu auto půjčovnu) nastoupit do letadla.