LUKI homepage
Úvodní stránka Politika Kultura Cestování Zábava Počítače Běžný den Fotogalerie

Anglie a Skotsko – den 4.

27.07.2005 Letní týdenní výlet do Velké Británie
Pravděpodobně díky kvalitnímu ubytování jsme si dopřáli delší odpočinek a první odvážlivci vstali až v 9:30. Snídaně se protáhla a tak jsme na průzkum Edinburghu vyrazili až po 11 hodině. Ráno začalo pršet a do večera už nepřestalo alespoň jsme si mohli užít tu správnou atmosféru. Déšť je asi běžnou součástí života, většina obyvatel ani nevytáhla deštníky a pokrývku hlavy vytáhl málokdo.

Po hlavní nákupní třídě jsme obešli hrad a zamířili si prohlédnout zbytky čehosi na protějším kopci. Zahlédli jsme odsud ještě jeden hrad, ke kterému jsme zamířili. Cestou jsme minuli nový-starý parlament. Nicméně hrad byl zavřený. Naproti tomuto hradu se nacházel nový parlament. Od nového parlamentu vedla krásná ulička až ke hradu.

Cestou jsme se zastavili na jídlo v italské restauraci. Na hradě jsme se připojili k anglickému průvodci, kterému kupodivu bylo i rozumět. Zvláštní pozornost věnoval malé kapli, která je velmi oblíbená u otců nevěst, protože se do ní vejde málo hostů, což znamená menší náklady na hostinu. Jinak byla k vidění Skotská královská korunu i s příslušným kamenem, na kterém korunovace musí probíhat. Hrad většinu času obývala vojenská posádka, takže nejvíce zachované jsou kasárny a baráček guvernátora, kterého jmenuje královna. Z pevnosti střílí každý den dělo přesně ve 13:00 již od roku 1861 (přerušeno pouze v obou světových válkách).

Prohlídka hradu nám vydržela asi 2 hodiny a následně jsme se začali vracet hlavní třídou zpět. Ještě jsme prohlédly obchody s DVD, kde jsme i něco nakoupili - například Ghostbusters za 4 libry nebo 4 první DVD disky Červeného trpaslíka. V bytě jsme se občerstvili a já jsem ještě na hodinku zaběhl na Internet a vypálit fotky na CD.

DISKUSNÍ FÓRUM NA TYL.CZ
diskusní fórum čtenářů

Zobraz vybrané    Zobraz vďż˝e     Vloďż˝it prďż˝spevek

Titulek Jméno Datum

Zobraz vybrané    Zobraz vďż˝e     Vložit příspěvek

Fotografie

NETservis s.r.o. - tvorba www stránek, redesign, tvorba e-shopu, corporate identity, tvorba loga, firemní prezentace, webové stránky, Čokoláda