22.05.2006 aneb pozor na "přemlouvací oddělení"

Změna operátora

Každý z nás minimálně jednou za život uvažoval o změně mobilního operátora, respektive o změně tarifu. Už ani nepočítám, kolikrát jsem nad tímto uvažoval já, nicméně nastal den D, kdy jsem se rozhodl vzít si své číslo a i s ním přejít od Vodafonu k T-mobilu. Vodafone mi sice žádné klacky pod nohy neházel, ale jejich z mého pohledu nekorektní jednání bych rád vylíčil v tomto krátkém, leč bohužel výmluvném, článku.

Zažádal jsem si u T-mobilu o vygenerování žádosti o migraci telefonního čísla a se zprávou, že musím toto sdělit Vodafonu, jsem se jal jim volat. Operátorka s příjemným hlasem se mnou provedla autorizaci převodu čísla a nenápadně se zeptala na důvod mého odchodu (podotýkám, že jsem byl tarifovým zákazníkem Oskara resp. Vodafonu více než 3,5 roku a mé účty se rozhodně nedaly označit za nízké). Sdělil jsem, že T-mobile mi nabízí levnější volnou minutu, SMS ve stejné cenové relaci a volání nad rámec volných minut za výrazně výhodnější ceny. Zdvořile mi poděkovala a přepojila mne na deaktivační oddělení. Až dosud bylo vše na nejlepší cestě.

Deaktivační oddělení by se mělo u Vodafonu přejmenovat na přemlouvací oddělení. Ne náhodou jsem byl spojen s operátorkou (nikoli s operátorem), která začala vyzvídat, proč odcházím. Řekl jsem jí konkrétní tarif, o který mám zájem u konkurence a velice mne překvapila, že tarif neznala (u přemlouvacího oddělení bych znalost konkurenčních tarifů rozhodně očekával). Nicméně padla otázka: "Co bychom Vám mohli nabídnout, abyste zůstal u nás?" Odpověděl jsem, že pokud dostanu levnější tarif, než který je mi nabízen u konkurence, rád zůstanu. Operátorka řekla, že takovou pravomoc nemá, ale že mi může po dobu jednoho roku nabídnout měsíční balíček 100 sms zdarma + po dobu 9 měsíců volání do sítě Vodafone zcela zdarma. Nabídka to byla věru lákavá, nicméně u mne zvítězil smysl pro princip a s konstatováním svého rozhořčení nad tím, že Vodafone začíná nabízet kvalitním klientům (generujícím nemalé účty a to s bezchybnou platební morálkou atd.) nadstandardní služby jako bonus za jejich věrnost až v okamžiku, kdy chtějí odejít, jsem hovor začal směřovat směrem stížností na kvalitu služeb Vodafonu.

Jen pro úplnost uvedu, že Vodafone (původně Oskar) nebyl schopen po dobu minimálně 4 měsíců vyřídit mou reklamaci, že mi Vodafone už pěkných pár měsíců nepřidal do obálky s fakturou žádné pro mne výhodné informační letáky (když už tam nějaké málokdy byly, absolutně se mi nehodily) a že jsem si sám musel zavolat na infolinku, abych vůbec zjistil informace o případných službách určených pro stávající zákazníky.

Můj osobní závěr, na základě kterého jsem se rozhodl odejít, je následující - Vodafone je dražší, neinformuje zákazníky o nových výhodných službách a zaměřuje se pouze a jen na lákání nových klientů a není schopen odměnit věrné a solventní klienty ničím jiným než dalšími předplacenými službami - a když už se rozhodnete odejít, najednou mají plnou náruč služeb, které Vám poskytují s dvojnásobnou platností a za nulové ceny. Tento nekorektní způsob jednání se mi nelíbí, a proto jsem odešel.

Nicméně pokud chcete nějaké lepší zacházení ze strany Vodafonu a nechcete od nich odejít, vřele doporučuji požádat o převedení čísla, nechat se přepojit na přemlouvací (deaktivační) oddělení, nechat se "přemluvit", převod čísla zrušit a získáte tím zadarmo velice zajímavé výhody, které by, podle mého názoru, měly být pro věrné klienty samozřejmostí.

Upozorňuji, že tento článek není jakoukoli reklamou či antireklamou - vyjadřuje pouze názory a zkušenost autora.