25.04.2005 Kvalitní dopravce po ČR - Praha, Brno, Liberec, Plzeň.

Student agency: Doprava, kde zákazník je na prvním místě

Nedávno jsem měl možnost cestovat autobusem do Brna s firmou Student Agency. A musím říci, že to byl pro mě doslova šok - v kladném slova smyslu. Nepamatuju se, kdy naposledy jsem se cítil u nějaké přepravní firmy jako zákazník.

Máte-li zkušenosti s cestováním například vlakem s nechvalně známou firmou České dráhy, pak se vaše měřítko kvality určitě dostalo několikrát do záporných hodnot. Určitě je fajn, že v Českých dráhách pracuje méně než 1/2 zaměstnanců než před 15 lety, ale kvalita cestování má stoupající tendenci, která se mnoho neliší od rychlosti šneka.

Už samotný nástup je netradiční. Každý musí mít lístek a než se dostanete na palubu, tak Vás uvítá stewardka. Nastupuje se tedy uprostřed a na cestu dostanete ještě od stewardky radu, kde přesně se nalézá vaše sedadlo. Po ujetí prvních metrů jsou všichni uvítáni na palubě autobusu. Následuje překvapení, v podobě nabídky novin a časopisů. Z novin je většinou k dispozici Mladá fronta Dnes, Lidové noviny a Právo. Noviny I časopisy si cestující může odnést s sebou. Aby člověk nečetl noviny jen tak na sucho, může si vybrat z nabídky teplých nápojů zdarma - kafe, čokoláda, čaj nebo si koupit nějaký studený nápoj za vcelku rozumnou cenu.

Během cesty je možno sledovat nějaký film nebo video klipy či si naladit jeden z asi 6ti hudebních kanálů. Při své poslední cestě jsem doma nechal svoje sluchátka, ale v autobusu jsem jenom do svého PDA zastrčil vypůjčená a naladil jsem si vlastní hudební kanál, přece jenom pořádný ROCK je pořádný ROCK. Abych jenom nechválil, tak na jedné z cest se Student Agency se jim rozbil automat na kafe, takže část cestujících měla smůlu. Při další z cest bych si dovolil pochybovat o fungující klimatizaci a místo objednané čokolády jsem dostal kafe - stane se. Nicméně se Student Agency podařilo vytlačit na lince Praha - Brno během 1,5 roku téměř všechnu konkurenci a já k tomu dodávám, že není divu.

Pokud by tento článek náhodou četli odpovědní pracovníci v Student Agency, tak přidávám pár nápadů na vylepšení:

Připojení k Internetu - určitě by část lidí uvítala, kdyby bylo možné připojit se během jízdy k Internetu buď pomocí Wifi nebo Bluetooth.

Koupě jízdenky přes Internet - udivuje mě když v době platebních karet (kterých je v ČR více než 5 000 000), v době eBanky nebo třeba plateb přes mobilní telefon Student Agency nenabízí ani jednu z těchto on-li možností.

Nabídka občerstvení – kromě pití by se v autobusu také mohlo nabízet nějaké jídlo – bagety, sladkosti (tyčinky atd.) nebo třeba k snídani nějaký croassant nebo koblížek. Chápu, že jedním z důvodů, proč tomu tak zatím není, je, že by se v autobusu muselo více uklízet.

Hospodářské noviny – ty by asi uvítalo více lidé, než třeba deník Právo.

A na závěr přidávám na závěr 2 historky ze své poslední cesty se Student Agency do Plzně:

01) Minutu před odjezdem se přiřítil k autobusu mladý kluk s batohem evidentně rád, že to stihl. Stewardka Lenka ho za tento úspěch odměnila příjemným úsměvem a hned se ho zeptala, zda je chybějící číslo sedadla 29 nebo 55.

02) Sedadlo jsem dostal vedle pěkné tak 30ti leté slečny. Ta ovšem celou cestu prospala s mohutným chrápáním. Tak jí tímto pozdravuju.